Leiders

Ieder elftal van RKVV METO heeft een of meerdere leiders. De leider zorgt ervoor dat een elftal optimaal kan functioneren. Allereerst door zoveel mogelijk voor een goede sfeer te zorgen. Daarbij is de leider het eerste aanspreekpunt voor spelers, ouders en club als het gaat om zaken rondom het elftal. De leider is verantwoordelijk voor de opstelling, coaching en wissels al dan niet samen met een trainer. Ook kan het zijn dat de leider als scheidrechter of grensrechter optreedt bij wedstrijden van het elftal.

Ook buiten de wedstrijden heeft de leider een belangrijke organiserende rol. Het doorgeven van afgelastingen, zorgen voor optimale faciliteiten, doorgeven van uitslagen etc.

Denkt u erover om ook leider te worden bij RKVV METO? Neem dan contact op met het Hoofdbestuur of het Jeugdbestuur.

METO 1
Jeroen Swagemakers